RSS Feed for madmad

En film om hvordan livet kan leves, for at redde jorden

‘Så meget godt i vente’ Se filmen i Lido i Vejle Tirsdag den 23. september kl. 16.30 Filmen har været vist med stor succes i biografer landet over, og foreningen Gartneriet Rødmoses Venner arrangerer i samarbejde med Lido en visning i Vejle. Der bliver en kort introduktion til filmen v/ Klaus Loehr-Petersen fra Rødmoses Venner. [...]

Æbletid

Ja landet bugner af dejlige æbler, blommer og pærer. Vi har så meget frugt at vi lader den ligge og flyde og rådne op under træerne. Flygtninge og besøgende fra lande med mindre madspild undre sig over det, og spørger om æblerne i vores haver er giftige, siden vi ikke spiser dem, men køber og slæber [...]

Torskerogn din klovn!

Har du også hørt “nyheden” om at de 7 milliarder individer som menneskeheden består af, netop før udgangen af august 2014 har opbrugt kvoten for jordens tag-selv-bord? Det betyder at vi nu kører på rovdrift af kloden resten af året. Sidste år gjorde vi det “kun” fra oktober. At vi har opfisket den mængde fisk [...]

Lyset vender tilbage

Jeg var så heldig at være til Solhvervsfest i går aftes. I morges gik jeg og tænkte på, at det nye år egentligt begynder i dag.   I går da der var rigtig godt gang i bålet, forestillede jeg mig, at jeg smed alle de sidste års fortrædeligheder og svære ting på bålet og brændte [...]

Vi har været hackede – og nu er det altså æbletid!

Kære Læsere Undskyld at vi ikke har skrevet noget i lang tid, men;   “Dit site det-enkle-liv.dk er blevet forsøgt angrebet af hackere i en grad så vi er blevet nødt til at handle på det. Der var tale om et distribueret bruteforceangreb, formentlig et såkaldt dictionary-angreb, som var intensivt nok til at kunne lægge [...]

Energy day i Kolding

I Kolding holder viser de udstillingen Energy Day fredag d. 21. juni. Det sker på Akseltorv, du kan se mere herunder via linket, hvis du bor i nærheden af Kolding og gerne vil deltage. http://dinby.dk/kolding-ugeavis/kom-til-energy-day-i-kolding?goback=%2Egde_5045668_member_251122448 Ha’ en rigtig god dag De bedste hilsner fra SusieQ

Bæredygtig spædbarns mad

Hvad har amning, miljø og det enkle liv,  at gøre med hinanden? Ret meget synes jeg. Det er så meget enklere at amme, HVIS man altså har fået det til at fungere. Og det kan faktisk godt være ikke så lidt svært, også selvom man fra starten var helt sikker på, at det var det [...]

Biotech fri marker

Kære Læsere Den bedste nyhed længe http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/28/184747.htm Monsanto har opgivet at sælge genmodificerede afgrøder i Danmark og det meste af Europa på nær 3 lande syd på bl.a. Spanien. Jubiii så bliver vi forhåbentlig fri for at få vores natur og økologiske afgrøder forurenede med gensplejsede gener. Naturen er jo levende og bevægelig, og fordi du [...]

Fantastisk mel

  Denne opskrift er sådan lidt meget på slump, så du må ikke tage mig det ilde op, men har din fulde frihed til at fuske lidt med opskriften                       4 dl. lunken vand 50 gr. økologisk gær 2 spsk. økologisk olivenolie ½ tsk. salt [...]

Endeligt forår

Så er det nu! Det nærmest eksploderer derude.                   Fra den ene dag til den næste er tulipanerne pludseligt sprunget ud, og de sidste krokus skal virkeligt nydes, for de er her kun kort tid endnu.   Frøerne kvækker om kap, og lægger bunker af æg.   [...]